Nahrávám...

    CENA PŘEDSEDKYNĚ POROTY

    Cena spotřebitele

    CENA SYMPATIE

    Bez ohledu na to, zda přihlašovaný exponát uspěl u odborné poroty a tím získal ocěnění OBAL ROKU nebo ne, rozhodl se Obalový institut Syba, organizátor soutěže, udělovat Cenu sympatie exponátům, jejichž tvůrci využili nové metody, nové přístupy, netradiční až šokové změny či nápady.

    OBAL ROKU

      Save Food

      Syba se připojila k iniciativě World Packaging Organisation a umožnila přihlašovatelům obalů do letošního ročníku soutěže OBAL ROKU přihlásit exponáty i na speciální ocenění Save Food, kde je akcent položen na inovaci materiálu, technologie či provedení obalu tak, aby bylo dosaženo zvýšené ochrany výrobku v potravinovém řetězci od krmiv po finální potravinářské produkty při minimalizaci potřebného obalového materiálu v duchu hesla: "As little as possible, as much as necessary".

        WorldStar Packaging Award

        WorldStar Packaging Award - WorldStar Marketing Award - GOLD

          Přepravní obal pro nárazníky „BOOMerang“

          Unipap a.s.

          Obalový komplet „BOOMerang“ tvoří kombinace dvou typů tvarových výseků z vlnité lepenky, které svými variacemi umožňují univerzální použití obalu pro více než 6 modelových typů automobilových nárazníků.

          Korpus obalu poskytuje poměrně křehkému automobilovému dílu tvarovou podporu a tak zde konturová fixace tvoří zároveň i vnější plášť. 

          Koncept „BOOMerang“ není unikátní pouze ve své variabilitě, ale nabízí také možnost stohování zabalených dílů bez potřeby použití palet, čímž usnadňuje manipulaci a šetří skladovou plochu.

          Zákazníkovi toto řešení, v porovnání s původním obalem, přineslo kratší čas balení, menší skladové zásoby obalového materiálu a zejména významnou úsporu logistických nákladů.

          engineering společnosti Unipap a.s.
          2018

          Ferdinand – dárkový multipack

          THIMM – THE HIGHPACK GROUP

          Dárkové balení šesti lahví piva Ferdinand, půllitru a různorodých reklamních předmětů vyniká možností vyloupnutí pivních podtácků a to v rámci velké plochy pro potisk. Jedná se o zcela unikátní konstrukci, kdy odnosné ucho obalu je využito z půllitru. Tvar obalu zamezuje rozbití tohoto skleněného, integrovaného ucha a zároveň umožňuje stohovatelnost. Po naplnění obalu není třeba jeho lepení tak je jeho naplnění a uzavření velmi snadné.

          Martin Zich
          2018

          Obal pro zadní víko

          Škoda Auto a.s.

          Díky tomuto obalu, který kopíruje tvar dílu a umožňuje manipulaci i transport dílu ve vertikální poloze, bylo dosaženo trojnásobné vytížení transportní palety a s tím související snížení logistických nákladů oproti dříve používaným kubickým obalům, kde byly díly ukládány horizontálně. 

          Dalšími výhodami jsou menší časová náročnost při balení a vyšší ochrana dílu s povrchovou úpravou KTL – tzv. kataforézou.

          Obal tvoří plášť a dva páry vnitřních fixací z vlnité lepenky. 

          Logo skupiny VW je symbolem záruky a kvality Originálních dílů Škoda.

          THIMM Packaging Systems k.s.
          2018

          Obal pro sklo

          Škoda Auto a.s.

          Hlavní částí obalu pro zadní skla je tvarový výsek a dvojice vnitřních fixací z vlnité lepenky, které jsou doplněny o pěnové profily. Ochranu skla dále zajišťují fixace poskládané z materiálu „vytaženého“ z tvarového výseku a z částí, které by jinak skončily jako odpadní materiál. Celý tento komplet je zataven do igelitu, který zajistí kompaktnost a brání vniknutí nečistot, či vysypání střepů v případě poškození skla. Vhodná manipulace a ergonomie je umožněna díky páru samolepících úchytů. Obal je univerzální pro dva typy skel.

          Logo skupiny VW je symbolem záruky a kvality Originálních dílů Škoda.

          OK BOX s.r.o.
          2018

          PIVOVAR KÁCOV - HUBERTUS – výčepní pivo – 0,5l

          OTK GROUP, a.s.

          Sada grafických etiket (wet glue) z bílého papíru MATISSET Linen o plošné hmotnosti 80 g/m2 na 5 druhů piv, byla navržena tak, aby se nové etikety lišily od původních a korespondovaly s novým designem hnědých retro láhví. Etikety jsou tištěné archovým offsetem s použitím barev CMYK a pantone barev zlaté a stříbrné, které evokují jedinečnost a exkluzivitu. Každý druh piva má korunkový uzávěr v odlišné barvě. Toto spotřebitelské balení, zahrnující etikety, láhve, korunky a pivo tvoří dobře vyladěný celek.

          OTK GROUP, a .s.
          Jiří Zach, Bc. Lukáš Hořejší
          2018

          AMBROZIA - lahev na medový aperitiv

          Ing. Peter Kudláč, APIMED

          Při tvorbě produktu AMBROZIE jsme vycházeli ze starověkého Řecka, kde pod tímto názvem označovali sladký opojný nápoj, symbolizující nesmrtelnost bohů slavného Olympu.

          Název AMBROZIE je nositelem značky prvního aperitivního nápoje vyrobeného z medu. Jeho síla opět ožila v aperitivním nápoji, ve kterém se excelentně doplňuje chuť medu s důmyslně vybranými bylinami, kořením a citrusy.

          Design lahve a etikety působí jednoduše, ale zároveň monumentálně. Společným znakem všech tří druhů AMBROZIE je věnec symbolizující vítězství. Je výsledkem snažení včel a samotných tvůrců nápoje, přičemž "medová kapka" představuje název produktu.

          Design etikety působí jednoduše, jednotlivé druhy jsou barevně odlišeny a zušlechtěné tiskařskými technologiemi, které zjemnili celkový dojem a přidali akcent na symboly. Použité jsou: zlatá a reliéfní ražba.

          SKLÁRNY MORAVIA, akciová společnost
          PERGAMEN, s.r.o.
          2018

          DIGI – 3D tray

          Continental Automotive Czech Republic s.r.o.

          Konstrukce a testování obalů pomocí technologie 3D tisku. Vývoj všech typů trayů (thermoforming, vakuové tvarování, vstřikování) usnadňuje 3D technologie přímo v kanceláři obalových specialistů. 3D výtisk plně nahrazuje zkušební formu a lůžko. 3 měsíční vývoj je zkrácen na necelý 1 měsíc. Po zadání potřebných dat je lůžko dostupné v řádu několika hodin!

          Výhody: okamžitá reakce na změny v designu dílu, uložení dílu, procesní změny ve výrobě a na lince.

          Pro tvorbu modelů se využívá biopolymer PLA - je získáván z obnovitelných zdrojů (kukuřice) a smrštění materiálu je technicky zanedbatelné. 

          Výroba probíhá na nejlepší dostupné technologii (BAT), na tiskárnách DeeGreen a DeeRed, vyráběné českou společností Y soft.

          Na projektu se podíleli: Aleš Jakubec, Ondřej Kliment, Renáta Rieger, Ilona Kotyková, Lenka Malínská.

          2018

          R - R HYBRID

          Continental Automotive Czech Republic s.r.o.

          Redukce transportních nákladů při opakovaném použití obalu. Po vybalení dílů u zákazníka se vysoce kvalitní vstřikované traye rozdrtí na granulát. Polypropylénový tray je přepraven zpět k výrobci trayů, kde se vyrobí obaly nové. Odpadají náklady na zpětnou přepravu prázdných obalů, skladování a mytí.

          Obrovskou výhodou je okamžitá dostupnost granulátu a možnost vyrábět traye na základě požadavků zákazníka – v přesně požadovaném množství a just-in-time.

          Oproti současnému systému „vratných obalů“ tak dochází k výrazným úsporám. R - R tray tak dostává svému názvu – Recycle - Reuse!

          - Obalový tok (Česká Republika - Anglie – Švédsko)

          Na projektu se podílejí: Tobias Rasmusson, Danny Clark, Renáta Rieger, Ilona Kotyková, Lenka Malínská.

          2018

          Primo - Obaly na kávu s papierovým efektom

          Chemosvit Folie a.s.

          Obaly na kávu s papierovým efektom

          Tento typ obalu je originálny a unikátny v potravinárskom priemysle tým, že obal má papierový efekt nie iba vizuálny, ale aj na dotyk je obal drsný, netypický pre hĺbkotlačovú technológiu.

          Papierový obal pôsobí veľmi luxusným dojmom a pri správnom rozložení lakovaných a nelakovaných plôch sa dá ním vytvoriť aj efek embosingu. 

          Na dosiahnutie papierového efektu sme použili špeciálny dvojkomponentný lak. Pri klasickom gravírovaní hĺbkotlačových valcov je vizuálny efekt pekný ale na dotyk je obal hladký ako všetky ostatné obaly s hĺbkotlačou.

          Aby sme dosiahli aj efekt povrchovej drsnosti museli sme gravírovať valce špeciálnym spôsobom. Čas gravírovania sa predĺžil štvornásobne, aj nános laku je na technológiu rozpúšťadlovej hĺbkotlače veľmi vysoký. 

          2018

          Levá? Pravá? Neřeš to!

          Smurfit Kappa

          Zákazník chtěl v rámci nového projektu balit 6 různých automobilových zámků a každý ještě v levé a pravé variantě – celkem tedy 12. To vše do plastového KLT boxu s vložkou z vlnité lepenky. Měl již své řešení, které nabídl dodavatelům k nacenění – to jsme odmítli s tím, že rozhodně dodáme lepší řešení. Slib jsme splnili a vymysleli univerzální a manipulačně velmi jednoduchou fixaci pro 12 různých zámků. Vložka je svou konstrukcí použitelná pro levé i pravé zámky a to pouhým otočením insertu. Vložka je po dvou kusech vkládána do plastového KLT boxu a to jak kvůli možnosti mít v jednom transportním balení spárované levé i pravé díly, tak i kvůli lepší manipulaci s lepenou vložkou. Vkládat lze zámky do insertu jednoruč a to tak snadno a šetrně, že během vkládání a transportu nedojde ke zmáčknutí a deformaci pěny na zámcích. Zákazníkovo řešení počítalo s časem cca 30s na sestavení vložky, ta naše je připravena za 4s (87% úspora času). Projekt byl náš.

          Helena Solná
          2018

          Darčeková kazeta na BIO čokolády LYRA

          GRAFOBAL, akciová spoločnosť

          Skupinový obal na 6 kusov čokolád zrozumiteľne, cez jemné zlatené piktogramy, deklaruje hlavné benefity produktu. Zlatá fólia na prírodnom materiáli pôsobí harmonicky a jednoznačne priraďuje balený produkt k prémiovému segmentu. Prírodný hnedý „look“ a príslušné piktogramy sú spojovacím prvkom skupinového balenia a spotrebiteľských balení čokolády. Jednotlivé druhy čokolád sú rozlíšené charakteristickým grafickým motívom. 

          Konštrukcia obalu čokolády je podobne ako ich farebnosť jednoduchá až minimalistická. Skupinové balenie pomocou opasku so zámočkom zaisťuje a zároveň dokonale prezentuje balené čokolády. 

          Použitie prírodného materiálu, minimalistickej grafiky jasne deklaruje čisté prírodné ingrediencie výnimočných ručne vyrábaných čokolád. Na ich výrobu nie sú použité žiadne chemické látky a ako sladidlo používajú výhradne prírodný cukor.

          Výrobca: SweetPro s.r.o.

          Výrobca obalu: GRAFOBAL, akciová spoločnosť

          GRAFOBAL, akciová spoločnosť
          Michal Slovák, SweetPro s.r.o.
          2018
        • WorldStar Packaging Awards je prestižní globální soutěž o nejlepší obaly světa. V této uznávané obalové soutěži oceňují porotci obaly, které ve své kategorii vyčnívají nad ostatní nejen inovací a provedením, ale jsou zde posuzovány také ochrana a uchování obsahu, snadná manipulace, snadné plnění, otevírání a uzavírání, ekonomika výroby, vliv na životní prostředí, adaptace na místní podmínky, prezentace značky.

        Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. O CookiesRozumím